Wycieczka techniczna w ramach uroczystych obchodów rocznicy 170 lat kolei w Krakowie

Zapowiedziana w zaproszeniach i programie konferencji organizowanej w ramach uroczystych odchodów rocznicy 170 lat kolei w Krakowie wycieczka techniczna po najnowszych inwestycjach kolejowych Krakowa, z przyczyn niezależnych od organizatorów, nie mogła się odbyć w dniu konferencji. Ten punkt programu zrealizowano kilka dni później, w dniu 25 października 2017 roku. Specjalny Pociąg Papieski podstawiono dla uczestników Konferencji na peron IV w Krakowie Głównym aby o godz.11.30 wyruszyć na nowo wybudowany, jeszcze nieczynny dla podróżnych przystanek Kraków Podgórze.

Jazda jako „pociąg roboczy” (oficjalne uruchomienie nastąpi w dniu 10 grudnia 2017r wraz z nowym rozkładem jazdy) przeprowadzona została po łącznicy Kraków Zabłocie – Kraków Krzemionki, potężnej estakadzie pozwalającej realizować jazdy pociągów do Skawiny, Oświęcimia, Wadowic i Zakopanego z ominięciem stacji Kraków Płaszów, co przyspieszy przejazd o ok. 10 minut. W trakcie jazdy przedstawiciel inwestora, wykorzystując zainstalowane w pociągu urządzenia nagłaśniające zapoznał uczestników z przebiegiem prac, uzgodnieniami i problemami wynikłymi w trakcie budowy. Ponieważ dzień był chłodny i deszczowy, po dotarciu na miejsce organizatorzy zapewnili uczestnikom serwowane przez kelnerów grzane wino z korzeniami, co spotkało się z entuzjazmem i szczególnie życzliwym przyjęciem przez uczestników. Następnie przedstawiciele PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Centrum Realizacji Inwestycji oprowadzili zainteresowanych po obiekcie nowego przystanku Kraków Podgórze przekazując dane techniczne i napotykane problemy z budowy łącznicy i dwóch nowych przystanków Kraków Zabłocie i Kraków Podgórze. Szeroko informowali również o trwającej inwestycji budowy dwóch dodatkowych torów kolejowych pomiędzy stacjami Kraków Główny i Kraków Płaszów. Uczestnicy zgodnie przyznali, że inwestycje robią ogromne wrażenie i skłonią mieszkańców aglomeracji krakowskiej do częstszego korzystania z usług kolei, gdyż proponowane czasy przejazdu są bezkonkurencyjne. Po godzinnym pobycie Pociąg Papieski zabrał uczestników w podróż powrotną do stacji Kraków Główny.

Opracowanie: Marek Błeszyński

Fot. Tomasz Filiciak

 

Print Friendly