XI edycja wyjazdów techniczno – integracyjnych POŻEGNANIE LATA | SITK RP Oddział w KRAKOWIE

XI edycja wyjazdów techniczno – integracyjnych POŻEGNANIE LATA

Koło Zakładowe SITK RP w Politechnice Krakowskiej, w dniu 9 października 2021 roku zorganizowało już XI edycję tradycyjnego wyjazdu techniczno – integracyjnego POŻEGNANIE LATA. Tegoroczny wyjazd przybrał nieco inną formułę, niż bywało to w latach ubiegłych. W tym roku wszyscy chętni członkowie naszego Stowarzyszenia oraz sympatycy SITK wyruszyli w jednodniową wyprawę przemierzając tereny województwa małopolskiego oraz śląskiego.

Wyprawa w ramach Pożegnania Lata 2021 odbyła się miejskim autobusem przegubowym marki Mercedes Conecto o numerze bocznym MC 312, który należy do floty drugiego Operatora świadczącego usługi przewozowe w Krakowie – firmy Mobilis sp. z o.o.

Punktualnie o godzinie 14 wszyscy uczestnicy spotkali się na pętli autobusowej Os. Podwawelskie, skąd rozpoczęliśmy naszą wyprawę.

W pierwszej kolejności udaliśmy się w kierunku Skawiny i tamtejszego nowego centrum komunikacyjnego zlokalizowanego w rejonie dworca kolejowego. Przebudowano tam istniejący układ drogowy, zbudowano pętlę autobusową oraz parking w systemie P+R. Niestety póki co, ze względu na ubogą ofertę kolejową miejsce to nie tętni życiem. Sytuacja powinna ulec zmianie już niebawem – od nowego rozkładu kolejowego (grudzień 2021) do Skawiny ma kursować zdecydowanie więcej pociągów, więc i SCK powinno zacząć spełniać swoją rolę.

Następnie pojechaliśmy do Brzeźnicy, gdzie również powstało centrum komunikacyjne wraz z dworcem autobusowym i parkingiem P+R.

W dalszej części wyprawy podjechaliśmy pod park rozrywki Energylandia, gdzie na tle z daleka widocznych rollercoaster’ów zrobiliśmy okolicznościowe zdjęcia naszego autobusu.

Po krótkiej przerwie udaliśmy się do Oświęcimia, gdzie przejechaliśmy nową obwodnicą miasta w ciągu drogi wojewódzkiej DW933 oraz mostem Niepodległości na Wiśle. Następnie zatrzymaliśmy się pod nowoczesnym dworcem kolejowym w Oświęcimiu, wybudowanym w formule innowacyjnego dworca systemowego. Po jego zwiedzaniu przejechaliśmy do Tychów, gdzie wykonaliśmy zdjęcie na tle tamtejszych trolejbusów.

Następnie pojechaliśmy już w kierunku stolicy województwa śląskiego – Katowic, gdzie zwiedziliśmy tzw. Familoki, czyli zabytkowe budynki mieszkalne w górniczej dzielnicy Nikiszowiec. W Katowicach zwiedziliśmy jeszcze futurystyczne centrum przesiadkowe Zawodzie, podziemny dworzec  ZTM w rejonie głównego dworca kolejowego oraz podjechaliśmy pod kultowy katowicki „Spodek”.

Po spożyciu kolacji, udaliśmy się do Sosnowca, gdzie odwiedziliśmy budowaną linię tramwajową do sosnowieckiego Zagórza. W dalszej części wyjazdu zapoznaliśmy się z funkcjonowaniem nocnej komunikacji pomiędzy Katowicami a Tarnowskimi Górami. W tym drugim mieście zwiedzieliśmy także nowoczesny dworzec komunikacji miejskiej.

Po tych wszystkich licznych atrakcjach, w bardzo dobrych humorach wróciliśmy do Krakowa, gdzie zakończyliśmy naszą wyprawę Pożegnanie Lata 2021.

Dziękuję wszystkim uczestnikom za wspaniałą wyprawę, świetne humory, bardzo miłą atmosferę i wspólne zwiedzanie różnorodnych obiektów z szerokiej dziedziny transportu. Mam nadzieję, że w przyszłym roku uda nam się zorganizować XII edycję naszych kultowych wyjazdów, czyli Pożegnanie Lata 2022! Do zobaczenia za rok!

Z koleżeńskim pozdrowieniem,
Krzysztof Francuz

Z-ca Prezesa Koła przy PK

zdjęcia: Piotr Recław

Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Szczegóły znajdziesz w Polityce plików cookies oraz Rodo.